Spørgsmål og svar
Hvad sker der, hvis jeg afviser at modtage en pakke, jeg har bestilt?
Hvad sker der, hvis jeg afviser at modtage en pakke, jeg har bestilt?
Hvis du har bestilt en ordre fra Luksusbaby, men nægter at modtage den (fx ved ikke at afhente fra pakkeshop inden for fristen), vil pakken blive sendt tilbage til Luksusbaby, og du vil modtage et beløb svarende til varernes værdi fratrukket 29 kr. til dækning af returforsendelsesomkostninger tilbageoverført via dit valgte betalingsmiddel.
Kan jeg returnere varer købt på webshoppen i jeres fysiske butikker?
Kan jeg returnere varer købt på webshoppen i jeres fysiske butikker?
Ja, du kan returnere enhver vare købt hos Luksusbaby i begge vores fysiske butikker. Her kan du også blive refunderet, modtage tilgodebevis eller bytte til en ny vare.
Eneste undtagelse er ordrer købt med Børnepengekredit. Disse skal sendes til webshoppens lager.
Jeg ønsker at returnere en gave købt hos Luksusbaby - hvordan fungerer det?
Jeg ønsker at returnere en gave købt hos Luksusbaby - hvordan fungerer det?
Hvis du har modtaget en gave fra Luksusbaby, som du ønsker at returnere, sættes pengene ind på køberens kort. Vi kan desværre ikke tilbageføre pengene til et andet kontonummer, så hvis pengene skal retur, bedes du kontakte gavegiveren.
Ønsker du i stedet at ombytte til et gavekort, bedes du angive dette på retursedlen. Husk blot at angive din egen mailadresse, så gavekortet lander hos dig.
Hvordan fungerer returnering ifm. køb foretaget via Luksusbabys sociale medier?
Hvordan fungerer returnering ifm. køb foretaget via Luksusbabys sociale medier?
Så har du to muligheder:
- Du kan komme forbi en af vores butikker, returnere varen og få pengene retur eller et gavekort. Dette gælder kun køb foretaget i butikkerne, ikke vores hjemmeside (Her henviser vi til afsnittet ’Returnering af pakker fra Luksusbaby’)
- Er du forhindret i at møde op i en af vores butikker, er du velkommen til at sende varen retur til butikken. Vælger du denne løsning, kan beløbet refunderes på det kort varen er betalt med, eller der kan udstedes et gavekort på mail. Dertil fratrækkes et gebyr på 29 kr. fra returbeløbet/gavekortet for returfragten.
Hvor mange dage har jeg til at returnere?
Hvor mange dage har jeg til at returnere?
Hos Luksusbaby afhænger din returfrist af, om du er medlem af vores kundeklub eller ej samt, om du returnerer varer købt til dig selv eller modtaget som gave.
Ikke medlem af kundeklubben:
Er du ikke medlem af Luksusbabys kundeklub, har du 14 dages returret gældende fra den dag, du afhenter eller modtager din ordre.
Kundeklubmedlem:
Ønsker du endnu længere returret, kan du melde dig ind i vores kundeklub - medlemmer får nemlig hele 30 dage til at returnere i.
Medlemmer har også mulighed for at returnere til tilgodebevis op til 100 dage efter afhentning eller modtagelse af en ordre.
Meld dig ind i kundeklubben, når du opretter en konto til vores shop her > eller hvis du allerede er logget ind her >
Gaver
Har du modtaget en gave købt hos Luksusbaby, har du 30 dages returret fra det tidspunkt, hvor du har fået gaveren af gavegiver.
Skal jeg oprette min returnering i jeres systemer inden afsendelse?
Skal jeg oprette min returnering i jeres systemer inden afsendelse?
Ja, for nemmest, sikrest og hurtigst håndtering af din retursag, beder vi dig benytte vores returportal. Den kan du tilgå her >
Returportalen guider dig afhængigt af din ordres indhold, men her er lidt vejledning:
Skal du have pengene tilbage?
- Vælg begrundelse for retur og vælg herefter ’Penge retur’. Vi fratrækker 29 kr. ved brug af returlabel, men du er også meget velkommen til at returnere på vores lager.
Har du købt dine returvarer med gavekort?
- Vælg begrundelse for retur og vælg herefter ’Gavekort’. Vi trækker 29 kr. ved brug af returlabel, men du er også meget velkommen til at returnere på vores lager.
Ønsker du at ombytte dine returvarer?
- Vi tilbyder desværre ikke ombytning. Når vi modtager din returnering, bliver du refunderet for denne. Vær opmærksom på, at returfragten koster 29 kr. ved brug af medsendte returlabel, og derfor modregnes din tilbagebetaling.
Hvordan klargør jeg en vare til returnering?
Hvordan klargør jeg en vare til returnering?
Hvis du ønsker at ombytte eller returnere en vare, bedes du være opmærksom på følgende, hvis du vil være sikker på at få refunderet det fulde beløb:
- Varen skal være i original emballage.
- Varen må ikke have tegn på brug. Herunder slid, pletter, skader eller udefrakommende lugte såsom parfume og røg.
- Varen skal fremstå med de påsatte mærker, så den kan sælges videre.
- Varens originale emballage må ikke anvendes som forsendelsesemballage.
For eksempel: sko skal i deres originale æske og tøj i dets originale emballage ved retur.
Tilbyder I ombytning ifm. returnering?
Tilbyder I ombytning ifm. returnering?
Ønsker du at ombytte en returneret vare til en anden, skal du lave en ny ordre (og returnere den gamle).
Kan jeg bruge en anden returlabel end den, Luksusbaby medsendte i pakken?
Kan jeg bruge en anden returlabel end den, Luksusbaby medsendte i pakken?
Du er altid velkommen til at få din returpakke fragtet til Luksusbaby, som det passer dig. Du skal blot i alle tilfælde sikre, at pakken sendes direkte til vores adresse (se nedenfor), og der må ikke vælges pakkeboks eller posthus:
Luksusbaby A/S
Porsborgparken 15
9530 Støvring
Danmark
Vi anbefaler dog, at du bruger vores returlabel, da pakken herigennem er forsikret, bliver hurtigt leveret og kan følges gennem track and trace. Vær opmærksom på, at du skal indlevere din returnering ved samme distributør, som du har valgt ved levering. Har du bestilt levering med GLS, er der et GLS returlabel med din ordre, og har du bestilt levering med PostNord, er der et PostNord returlabel med din ordre. Indleveres pakken forkert, dækker forsikringen ikke, og Luksusbaby kan ikke holdes til ansvar for dette.
Hvornår kan jeg forvente at have pengene for mine returvarer tilbage?
Hvornår kan jeg forvente at have pengene for mine returvarer tilbage?
Vi behandler over 95% af alle returneringer inden for 24 timer efter modtagelse.
Herefter kan der gå 1-2 dage før, betalingssystemerne får effektueret overførslen.
Gælder der særlige returvilkår ifm. julehandlen?
Gælder der særlige returvilkår ifm. julehandlen?
Vi tilbyder typisk, at varer købt mellem primo oktober og 24. december kan returneres helt indtil medio januar.
Vi opdaterer siden her, når vi har fastlagt perioden for julehandelen i 2025.